Preskočiť na hlavný obsah

Láska medzi nami

 



Zúfalo pozerám do počítača. Všetky pracovné povinnosti zmutovali do hnusného MUSÍM. Akoby chcem a môžem, prestali existovať.

Karol, môj obchodný partner, ma pozoruje so zhovievavým úsmevom:

 „ Milá moja, priority !“

 Zbytočne neprotestujem. Bez neho by som sedela niekde od do a počítala eurá pred každou výplatou. Práve on pred pár rokmi riskoval a rozbehol náš spoločný biznis.   

Za odmenu si dnes užíva luxusné pracovné zaradenie. Je tzv.  krízový manažér. Čiže robí, iba v čase katastrof. Bežnú prácu predsa stíham ja, usilovná včelička krížená s mravčekom.

 Má teda dosť času, ktorý venuje svojmu obľúbenému koníčku. Ženám. Balí každú sukňu, čo prejde okolo.   

Aj teraz nadšene dohaduje veľmi dôležité obchodné stretnutie. V preklade,  rieši ďalšiu krásnu babu do svojej utešenej zbierky.  

Unavená odkráčam do bufetu. Už chytám osýpky z tých jeho rečí. Tlačí im kaleráby do hlavy a ony veria.

Naozaj som nechápala, prečo vlastne má vždy úspech. No stačilo raz omylom zapadnúť na večeru a byť nechceným svedkom jeho víťaznej taktiky.

On totiž pozerá na každú  ženu tak, akoby bola jediná na svete. Hotový zázrak, ktorý jednoducho musí zbožňovať! Tomu je naozaj ťažké odolať!  

------------------------------

Horká káva ma znovu nakopne. Vytešený Karol sa už chystá na odchod a popritom spokojne vypiskuje svoje otrasné hity. Určite pasca sklapla a myška je chytená. 

 A čo povieš večer žene? Nemáš z toho trochu zastavené vetry?“

 Prehodím len tak, mimochodom. 

„ Ale milá moja, ty vôbec nerozumieš manželstvu. Iba vďaka frajerkám môžem byť  CHAPAJÚCI A DOKONALÝ PARTNER. “

„ Fíha ! Tak to som úplne mimo!“

 Uznanlivo prikývnem a s prehľadom rýpem ďalej:

 „ Takže keď ťa bude zháňať Tánička, oznámim jej, že práve na hoteli s nejakou pipkou utužuješ rodinu! “

Nepovie vôbec nič. Len ma prejde pohľadom, ako mastný fľak na košeli. FUJ!

Žiaľbohu uznávam, svojím spôsobom má pravdu. Nikdy som nevidela lepšie manželstvo, ako jeho. Táňu a deti zbožňuje. Biznis má rozbehnutý na všetky strany a zatiaľ, čo jeho kamaráti chodia na večierky a golf, on obieha krúžky, nákupy a domáci krb.

  Tie jeho frajerky sú niečo, ako vesmírna stanica na Venuši. S reálnym životom na zemi nemajú nič spoločné.

 A tak odovzdane kombinujem jeho nečakané odchody a príchody tak, aby bolo všetko v poriadku.

Predsa nebudem kaziť ich rodinnú pohodu. Ja totiž  vôbec neverím na nejakú pochybnú  ženskú solidaritu. To je iba pekný krycí názov pre hnusnú závisť.

-------------------------------

Uponáhľaný deň pomaly končí. Kolegovia sú už dávno doma, je načase zdvihnúť kotvy. Spokojná a narobená balím. V duchu prežúvam ten skvostný makový koláč, ktorý ma čaká v chladničke.

Moje sladké snívanie preruší  smiech na chodbe. Taký popletený , štebotavý s litrom červeného navrch. Prekvapene vykuknem von.

 Vyjavene pozerám  na dve krásavice za dverami. No nie?!  Stojí tam Karolova žienka domáca a jeho nedávno okúzlená frajerka Marta. Obe výborne naložené , vysmiate od ucha k uchu. Tá nečakaná kombinácia osôb mi úplne vyrazila dych!  

„ Janka, nevieš, kde je môj drahý?  Neberie telefón. Daj mu prosím nejako vedieť nech dobehne k deťom. Je s nimi teta, ale aj tak, keby niečo potrebovala...“

Potom nadšene rozhodí rukami:

„ Ja som totiž dnes trochu mimo.“

Ochotne prikývnem.

„ Jasné, jasné...Určite sa ozve, rieši jedného klienta. “

Automaticky klamem, ako obvykle a pritom stále ohúrená, hľadím  na podarenú dvojicu. Dve ženy jedného muža s chichotom súhlasia a cupitajú do ďalšieho baru.

Prv, ako si v hlave zrovnám nečakané premenné, Karolove číslo zasvieti  v mobile.

„ Je všetko OK, nevolala  Tánička  ?“

  Jeho starostlivá otázka ma rozveselí:     

„ Neboj, nevolala. Tentoraz prišla osobne aj s pripitou kamarátkou. Martuška Janasová, spomínaš nie ?! Šli spolu do baru, takže máš ísť hneď domov, obiehať deti.“   

„ Preboha, to myslíš Martu ?! “

Kričí zdesene a ja sa fakt smiechu nezdržím!

 „ Áno, presne tá. Tvoja sexy asistentka na výstave vo Viedni mesiac dozadu. “

Jeho zmysel pre krízový manažment hneď za funguje.  

„ Počkaj ma, za minútu dobehnem. Keby náhodou ešte volala povedz jej, že utekám domov.“

Odovzdane klesnem na stoličku. Miesto koláčika vytiahnem koňak. Slastne obliznem pohár a znovu zapnem hlavu.

  V duchu prehrávam  zohratý dialóg tých dvoch žien. Nie, ony určite nebudú náhodné známe. Skôr bývalé  kamarátky, spolužiačky... Také, čo nadšené zo života, kedysi dávno pri letnom pive snívali o prvej  láske, ktorá určite príde. Je temer nemožné, aby dnes nad fľašou vína nepreberali svojich chlapov.

 Ktovie, ako na seba natrafili. Karol má totiž jeden osvedčený scenár. Temer každý románik končí okrídlenou vetou:  „ Ja nie som dosť zrelý na vážny vzťah, no a ty hotová bohyňa úžasná, / Evka, Táňa, Mirka /, si nič iné nezaslúžiš. “ Takže zbohom a neplač.

  No možno práve Marta naozaj neplakala. Stačilo trochu námahy a bez problému zistila, že ten „nezrelý“  mladý muž je usadený doma s manželkou, ktorú zdravila v školskej jedálni. A flám mohol začať. No čo už.  

Moje neplodné úvahy stopne buchnutie dverí. Karol vletí dnu s patrične vydeseným výrazom.  Bez varovania  spustí:

„Jani, mám nápad, čo keby som jej poslal nejaké prachy. Malé odškodné za jej, no povedzme diskrétnosť.  Pri tých papieroch z Viedne , musí byť niekde jej číslo účtu.“

No, nie! Taký sprostý nápad ešte nemal. A to spolu robíme pomaly sedem rokov. 

„ To si sa, akože s koňom zrazil?! “

 Priama reč mojej babky ho trochu preberie. Nervózne odhadzuje zvyšok cigarety.    

  „ No dobre, ja viem, že tie dve už stihli ohovoriť aj farbu mojich trenírok. “

 Neveriacky ho sledujem. Vyzerá, akoby visel za gate na skale a čakal horskú službu. Po chvíli zúfalstva mu zasvietia očká.

„ Vieš čo, zavolám Paľovi. On určite presnorí všetky bary a nájde ich.“

Rýchlo  ma pošle zaliať čaj na nervy a už melie do mobilu popletené vety.

 Miešam  tie divne smradľavé byliny a myslím na jeho nenahraditeľného Paľka.  On vždy zaberie. Pomôže, poradí, skočí. Fungujú spolu snáď tisíc rokov. Také  skautské  bratstvo krížené s tajnou službou. Prečo vlastne, neviem. 

Položím hrnček na stôl a znovu začnem spomínať na makový koláč. No Karol ma zastaví pri dverách:

  Jaňulka , prosím počkaj chvíľu. Spravím ti kávu dobre? “

V miernom šoku prikývnem. Takúto ponuku som od neho nikdy nedostala?!   

Sedí oproti mne. Majster sveta premenený na malého bezradného chlapca, ktorý má strach o svojho plyšáka. Nechýba veľa a začnem pre neho hľadať čokoládu, aby sa mi náhodou nerozplakal. Našťastie zavolá Paľo a on nadšene  prikyvuje.

„ Chvalabohu našiel ich. Sedia  v Táničkinom obľúbenom Modrom bare. V pohode tam popíjajú s nejakými teplými  Francúzmi. Vraj, žiadne obavy, má to pod kontrolou. Šampanské všetko vyrieši.“

Spokojne vydýchnem.

„ Tak fajn, choď čítať rozprávky a ja padám.“

Pokrúti hlavou :

 „ Nie, nie. Poď so mnou, pôjdeme za Paľom.“

Rozhodne protestujem:

„ Preboha načo tam lezieš ?!  A ešte k tomu so mnou?!“

Zoberie ma za ruku a starostlivo stíši hlas, akoby mi chcel popriať úprimnú sústrasť.

 „ Pozri, ja mám z toho všetkého, nejaký divný pocit. MUSÍM tam ísť. A ty budeš moje alibi.“

„ Čože?! To nemyslíš vážne?! “

Môj zúfalý výkrik ho ani trochu nerozhádže. Pokojne vysvetľuje ďalej :

  Volala si mi , celá zničená , že ťa nechal frajer. Ja som dal deti na poriadok a utekal za tebou. Poľutovať, povzbudiť. No a teraz,  musíme spolu spláchnuť život a toho tvojho debila. Úplne náhodou v Modrom bare.“

S úľavou vydýchne. Ten dokonalý scenár ho zjavne vyčerpal. Neočakáva žiadne  moje námietky. Nakoniec prečo aj. Vždy som predsa jeho nápady  plnila do bodky. A tak mi len  galantne podá sako a cestou k autu uznanlivo zamrmle:

 „ Jani, ty si fakt dobrá, moc dobrá... Máš to u mňa.“

Napoly prikývnem. Nemám z toho dobrý pocit. Ani trochu. Tuším, že miešať cudzie životy sa príliš nevypláca.  No Karola odmietnuť neviem !

-----------------------

 Vojdeme nenápadne do baru. Hneď je jasné, že čo kto komu a kedy  povedal vôbec nie je dôležité. Martu hladká  po zadku šarmantný Francúz a Tánička  bozkáva  o dušu  Paľka. Verného priateľa do dažďa, ktorý roky zachraňuje všetky katastrofy. Preboha, konečne chápem jeho obdivuhodné nasadenie.

 Karol biely, ako obrus na stole, nepovie nič. Ale, že vôbec nič! Zúrivo schmatne Táničku za ruku a odkráča.  

Marta  radostne žblnká , ako bublinka v šampanskom na stole.  Na môj spýtavý pohľad len s chichotom utrúsi:

„ Nech si to vyžerie chlapec, nedozretý...“

Posledné slová vyslovuje obzvlášť pomaly a zreteľne. Potom roztancovaná  začne poletovať okolo neznámeho fešáka.

 Darmo, patent na scenáre nemá iba Karol. Jej vyšiel skvele.

-------------------

Mne zostal prázdny pohár a pri bare zničený „ najlepší priateľ“.  Po tretej vodke  začne vyplakávať.

 „ Vieš  Jani, ja nie som sviňa. Fakt nie. Ja som ju vlastne ani nechcel... No vážne.  Fakt. Veď ja môžem mať...“

Nešťastne habká a ukazuje na baby s výstrihom po kolená pri vedľajšom stole.

„ Ja som mu fakt chcel pomôcť. Je to priateľ, kamarát. Fakt ver mi!“

Slabikuje pomaly a ja zúfalo čakám na ďalší „FAKT“.

„ Môže za to iba ona! Stále ma presviedčala, že ak ma nezbalí, rozvedie sa!  Vraj len vďaka mne dokáže byť ďalej DOKONALÁ  A CHAPAJÚCA  PARTNERKA.“

 Znovu prehltne na sucho:

 „ Čo som mal robiť?!  Veď fungovali  spolu nádherne, hotová reklama na  puding. No fakt, nie ?! “

Po hodine mám dosť. Paľa natlačím do taxíka a pomaly kráčam  nočným mestom. Došlo mi, že je vlastne úplne jedno, čo rozprávala Marta o krásnej Viedni. Ona je iba účinný katalyzátor. Prášok medzi prstami. Hodíte do pohára a voda je zrazu červená. Nič viac, nič menej.  Presne ,ako Karolove manželstvo. Bude mať síce inú farbu, ale som presvedčená že bude. Musí.

 Keď konečne padnem do postele sama seba presviedčam, že láska medzi nimi zostane.

----------------

 Ráno v robote, čítam mail od Karola. Je stručný:

 „Zariaď čo môžeš.  Budem desať dní nezvestný so SVOJOU ŽENOU.“

Uf! Je mi tak nádherne, veselo a sladko. Jupííí! Ja som to vedela! Včera v noci  mali obaja v očiach úzkosť a strach. Vyľakaní, že život im zamotal cesty a ony by mohli stratiť jeden druhého. 

 Miluje ju a ona jeho.  Veď o čom by sa točili tie krásne romantické filmy ?!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Danajský dar

Je nedeľa poobede. Miesto spokojného   vegetovania v postieľke s blízkym, najbližším ma čaká oveľa náročnejší program. Prvá návšteva budúcich svokrovcov.   Bŕŕŕ... Nahnevane pobehujem okolo zrkadla a vyhadzujem šaty zo skrine. Jedny sú príliš krátke, druhé strašne solídne, ďalšie neviem čo. Môj milovaný ma s úsmevom pozoruje. „ Tak mi preboha poraď! “   Nervózne zaštekám. Rozjarený Martin točí na prstoch čipkované tangá.   „ Veď vieš, ako si najkrajšia.“   Znovu ma zamotáva svojimi neskutočne tmavomodrými očami a ja bezmocne   krútim hlavou: „Nie, prosím teraz nie... “   Posledné slová už prehltnem medzi jeho bozkami. Padám, padám, vysoko do neba. Darmo, sme dvaja nadržané   králiky.   Môžeme stále, kdekoľvek a kedykoľvek. Hladí ma horúcimi prstami a šepká do ucha:   „ Tak a teraz si naozaj krásna, najkrajšia, sladko pomilovaná . Uvidíš, tatko bude z teba hotový a moja maminka   mi ťa dopraje .“ „Preboha, veď je pol piatej.“ Zdesená pozerám na hodinky a rýchlo h

Rozprávka pre muža

  ROZPRÁVKA PRE MUŽA Vyšla som na balkón nášho špinavého paneláku a zavrela oči. Vetrík mi fúkal na líca. Voňal po zemi, vlhkom lístí a túžbe. Prišli prvé jarné dni , každý rok rovnako krásne a neuveriteľné. „Januška, poď vypadneme niekam.“   Zavriem oči   a zacítim dotyky môjho muža. V jeho náhlom objatí som sladko ľahká, ľahučká.     No rev z detskej izby , horší než   budík v nedeľu, ma bez milosti vráti na zem. Zúfalá vbehnem do izby. Naše dve malé princezničky hádžu   po sebe všetko, čo im príde pod   ruky. Vlado je v pohode. Zdvihne ich vysoko naučeným zápasníckym hmatom a ony pozerajú na mňa ,ako dve mačence, nevinným pohľadom. „Lásky moje krásne, ideme von! “ Skríkne   nadšene a začne vyťahovať zo skrine všetky tie hlúposti, ktoré so sebou vždy vláčime. Hračky, termosku, pančuchy do rezervy..... Odovzdane prikývnem   a začnem krájať rožky. Emka a Timka musia stále niečo prežúvať a každý bufet pri ceste je pre rodinný rozpočet ťažký luxus. Po chvíli už vytešene

Lásky jednej Evy

  LÁSKY JEDNEJ EVY Grantové centrum vzniklo už začiatkom deväťdesiatych rokov. Elegantná budova, postavená z európskych fondov, nie je síce žiadna architektonická perla, ale zo starej zástavby vytŕča, ako pekná šestnástka na chodníku. Priestranná kancelária v južnom krídle má v sebe ten správny mix   neosobného úradu a domácej obývačky. Pohodlná sedačka, dokumenty v pastelových farbách, elegantné a trochu prísne stoly. A samozrejme, všade kopa ženských hlúpostí. Figúrky, fotky, zelené bylinky. Moja maličkosť tu, vcelku príjemne, vegetuje už šesť rokov. Pracovné zaradenie : Ing. Eva Svitáková -   hlavný manažér. Oddelenie: Centrum prvého kontaktu. Ten názov je otrasný. Niečo medzi erotickým salónom a príjmom v nemocnici. Formálne posudzujeme projekty, pečiatkujeme a posúvame ďalej. Sme naozaj dobré. Vďaka nadštandardným stykom s tými „správnymi agentúrami“ máme vysoký počet úspešných žiadateľov, čo automaticky znamená ďalší balík peňazí. A pritom nie sme žiadni primitívni